De speciaal voor deze toepassing ontwikkelde zware veiligheidsstootdempers kunnen in een sluis massa's tot vier miljoen kg afremmen
Copyright:
Mourik Limburg BV, 6101 AJ Echt, Nederland
Veiligheidsstootdempers SDP63 tot SDP160
De speciaal voor deze toepassing ontwikkelde zware veiligheidsstootdempers kunnen in een sluis massa's tot vier miljoen kg afremmen
Copyright: Mourik Limburg BV, 6101 AJ Echt, Nederland
Op maat gemaakte veiligheidsschokdempers met een geoptimaliseerde karakteristiek beschermen zware sluisdeuren tegen schade.
Bij het navigeren in Nederlandse riviersluizen moest het uitdrukkelijk mogelijk worden gemaakt veilig op de sluisdeuren af te varen. Voor dit doel ontwikkelde ACE op basis van bestaande SDP veiligheidsstootdempers nieuwe speciale dempers met een geoptimaliseerde karakteristiek, een vaste aanslag en een slag van 800 mm. Deze zijn in staat om 500.000 Nm en dus ook de massa van een volgeladen schip inclusief de waterslag op te nemen. Om terug te keren in de uitgangspositie werken de veiligheidsdempers, net als gasveren van de dempingsspecialisten uit het Duitse Langenfeld, namelijk met stikstof.
Overeenkomstige toepassingsvoorbeelden
Industriestootdempers - MA/ML33 tot MA/ML64
Edele jachten briljant beschermd door ACE Fenders beschermen schepen tegen aanvaringsschade tijdens aanlegmanoeuvres. Om ervoor te zorgen dat jachten ook bestand zijn tegen zacht en onstuimig contact met andere boten of steigers, heeft ACE samen met een klant de meest geschikte, instelbare RVS versies van de MAGNUM MA/ML industriestootdempers ontworpen en in serieproductie genomen. De vorige uitvoering was verkleurd door het binnendringen van zout water, wat geen effect had op de functionaliteit van de fenders, maar het zag er lelijk uit. Het nieuwe totaalpakket werkt zowel technisch als visueel naar volle tevredenheid van zelfs de meest veeleisende jachteigenaren.
Structuurdempers - TUBUS TS
Demping voor offshore landingsconstructies Het onderhoud van windmolens op open zee heeft lange tijd schade aan de onderhoudsboten tot gevolg gehad. Want de voor het aanmeren bedoelde starre aanlegconstructie moet vanwege de impactsnelheid en de golfslag tot wel 20 % van de massa van de boot opvangen. Pas sinds er bij het aanmeren gebruik wordt gemaakt van TUBUS-structuurdempers van ACE, kunnen kabelreparaties en onderhoudswerkzaamheden aan de windmolens op een voor materiaal en mens veilige manier worden uitgevoerd. De TUBUS van het type TS84-43 is zeewaterbestendig en bestand tegen omgevingstemperaturen van -40 °C tot +90 °C.
Structuurdempers - TUBUS TR-L
Zoutwaterbestendige stootbescherming voor reddingsboten Bij het te water laten van reddingsboten is het theoretisch denkbaar dat er contact is tussen het schip en de reddingsboot. Om schade aan de reddingsboot te voorkomen, zijn de tewaterlatingsmiddelen voorzien van beschermdelen. Sinds grote TUBUS TR-L structuurdempers met verschillende lengtes het werk doen op een van de grootste passagiersschepen ter wereld, behoort het regelmatig vervangen van de dempingselementen tot het verleden. In tegenstelling tot eerdere oplossingen van rubber wordt het materiaal van de structuurdempers van ACE niet broos of gebarsten, zelfs niet bij blootstelling aan zout water en UV-straling.
Rubber-metaal-isolatoren - Flex Locs
Trillingsontlasting voor reddingsbootbehuizingen De moderne snelbevestigingselementen van ACE hebben in dit geval een belangrijk voordeel ten opzichte van schroefverbindingen: dankzij het materiaal waarvan ze zijn gemaakt, zijn ze ongevoelig voor de meest uiteenlopende agressieve media, waaronder ook zout water. Daarom worden ze gebruikt ter bescherming van de behuizingen van drukflessen met behulp waarvan reddingsboten te water worden gelaten. In het meest onschuldige geval konden de behuizingen voorheen als gevolg van aantasting door roest hun stabiliteit verliezen. In het ernstigste geval kon dit ook beschadiging van de drukflessen en van de complete davit-constructie tot gevolg hebben.