Bewegingsoptimalisatie van gaspedalen in raceauto's
Industrie-GasdrukverenGS-8 tot GS-70
Industriële gasveren van ACE ondersteunen de voet van de bestuurder in kritieke situaties
Copyright:
HAWKS Racing e. V., Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, 20099 Hamburg, Duitsland
Industrie-Gasdrukveren GS-8 tot GS-70
Industriële gasveren van ACE ondersteunen de voet van de bestuurder in kritieke situaties
Copyright: HAWKS Racing e. V., Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, 20099 Hamburg, Duitsland
Speciale voertuigconstructie, Vrije tijd, hobby en sport
dempingsregeling, sportapparaten
Extreme situaties in een racewagen onder controle krijgen middels gaspedaal demping met ACE-gasveren.
Hoe veelzijdig industriële gasveren van ACE kunnen zijn, blijkt wel uit het gebruik in een racewagen. Ze zijn geïnstalleerd op het gaspedaal en compenseren de storende bewegingen van het pedaal. Dit gebeurt door de gasveer die een lichte tegendruk opbouwt. De voet van de bestuurder wordt zo in kritieke situaties gestabiliseerd en kan ondanks de trillingen van het rijden de gewenste pedaalstand consequenter handhaven. Dit komt tot uiting in zowel de veiligheid als de rondetijden; een meetbare verbetering ten opzichte van de eerder gebruikte spiraalveren.
Overeenkomstige toepassingsvoorbeelden
Industriestootdempers - MC33 tot MC64
Sledeconstructies voor sportrobots De badmintonrobot genaamd Jada, die zich vrij kan bewegen op drie assen, is uitgerust met verschillende dempers van ACE. Om de badmintonrobot geschikt te maken voor het spelen, moet hij in staat zijn om in de kortst mogelijke tijd van richting te veranderen. Jada is daarom ontworpen om te vertragen met een maximale snelheid van 30 m/s². Voor deze taak begrenzen de industriële schokdempers MC4575 de lineaire modules. Aan de ““slaghand““ zijn er bovendien naast kleine stootdempers ook structuurdempers gemonteerd. In alle gevallen hebben de moderne ACE-machine-elementen het doel de eindposities van de constructie beschermen.
Structuurdempers - TUBUS TR
Treeplankdempers voor elektrische scooters TUBUS-structuurdempers maken het rijden op een e-scooter tot een belevenis. Om het de bestuurder ook bij gaten in het wegdek en andere oneffenheden mogelijk te maken zich op een prettige manier voort te bewegen, moet de treeplank van een elektrische scooter gedempt zijn. In het ideale geval zou de karakteristiek een lichte krachttoename bij een lange slag moeten vertonen. Het elegante uiterlijk van de scooter en het klapmechanismen die zijn bedoeld om ruimte te besparen, maakten de toepassing van andere denkbare dempingsoplossingen bovendien onmogelijk. Minderwaardige alternatieven zoals rubber dempers van polyurethaan of eenvoudige stalen veren kwamen bij voorbaat al niet in aanmerking. De perfecte oplossing bood hier de TUBUS-structuurdemper TR52-32H met zijn compacte bouwvorm en progressief dempingsgedrag.
Structuurdempers - TUBUS TR-H
Profile dampers maken uitstekende elektrische scooters nog beter Voor de tweede generatie van hun unieke, want opvouwbare en driewielige e-scooter hebben de ingenieurs van scuddy GmbH & Co. KG gestreefd naar nog meer individuele demping dan het vorige model. Deze elektrische scooter maakt al gebruik van onze TUBUS structurele dempers en SLAB op maat gesneden schokabsorberende platen. Na overleg met ons en succesvolle proeven, gebruikt scuddy nu TUBUS van de basistypes TR64-41H-OS, TR68-37H-OS of TR79-42H-OS in de nieuwe e-scooter Premium V2, afhankelijk van de gewichtsklasse van de eigenaars.
Laagfrequente luchtveerelementen - PLM
Trillingsdemping in het high-end audiosegment Voor een vervormingsvrij geluid vertrouwt een fabrikant van hifi-versterkers op luchtveren van ACE. Dit elimineert effectief storende omgevingstrillingen die de demonstratieruimte binnendringen vanuit een naburige werkplaats en de luisterervaring verstoren. De PLM-1 luchtveren, die een lage eigenfrequentie van 3 Hz hebben, worden gebruikt voor de ontkoppeling van het hifi-rek. ACE was in staat om hun effectiviteit meetbaar aan te tonen met behulp van de VibroChecker PRO app van het bedrijf. Ondertussen biedt de fabrikant de high-end versterkers optioneel met de luchtveren en de app van ACE ook aan de eindklanten.
Rubber-metaal-isolatoren - All Attitude Mounts
Elektronica voor autonoom rijden beveiligd met trillingsdempers Voor hun speciale kits voor het ombouwen van in de handel verkrijgbare elektrische tractoren tot automatisch geleide voertuigen (AGV's) was Schiller Automatisierungstechnik GmbH op zoek naar een faalveilige oplossing om de gevoelige elektronica in de schakelkast te beschermen. Na een korte zoektocht op het internet op het gebied van trillingstechnologie vonden de ingenieurs op deze homepage wat ze zochten: Na een online ontwerp en onmiddellijke bemonstering bleken vier rubber-metaalisolatoren van het basistype AAM-5220 perfect te passen.
Rubber-metaal-isolatoren - Bubble Mounts
Rubber-metaal isolatoren zorgen voor rust in luxe caravan In een luxe camper zijn twee compressoren, die elk 7,3 kg wegen, verantwoordelijk voor het luchttoevoersysteem van de ophanging, deuren en toiletten wanneer ze geparkeerd staan. Deze zijn standaard slecht geïsoleerd, dus hun trillingen worden doorgegeven aan de carrosserie en verstoren de slaap van de passagiers, vooral 's nachts. Na het gebruik van onze ontwerptool voor de online berekening van trillingsdempers, biedt de eigenaar een oplossing in de vorm van vier noppenbevestigingen en een isolatiegraad van meer dan 95 procent.
Voedingsregelaars - VC25
Compensatie overhellen in bochten van Ice-Hand-Bike De speciale handbikes hebben al problemen met het nemen van bochten, als het heeft geregend. Om op ijs niet alleen op de rechte stukken snelheid te kunnen maken, heeft een Nederlander zijn speciale constructie verder ontwikkeld. Met gasveren kon hij vroeger in de bochten 14 km/u rijden. Met een met gas gevulde olierem heeft hij deze snelheid met 50% kunnen verhogen. Dit is te danken aan de mogelijkheid om bij een combinatie van olierem en gasvulling de effecten van een hellend vlak in het horizontale bereik weer te compenseren. Want in de bochten helt de stoel van zijn handbike 10 tot 15 graden over.